TIPS KUNCI SUKSES BISNIS ONLINE

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Entry pada kali ini saya akan share beberapa tips bisnis online shaklee bagi mereka yang baru berjinak-jinak dalam perniagaan.Tetapi jangan tersalah pilih dengan bisnis yang diceburi pastikan kita siasat dahulu sebelum menceburinya.

Kebelakangan ini bisnis online semakin berleluasa kerena segelintir dari masyarakat merasakan bisnis ini lebih efective berbanding dengan jualan konversional.

Hal ini berlaku kerana jualan ini lebih laku dalam talian sahaja dan tidak perlu mengeluarkan kos untuk menyewa tapak atau kios.

Mari saya kongsikan lebih lanjut tentang tips bisnis ini👇🏾.Pastikan anda double check list di bawah ini yah😊

1▪️ MENENTUKAN RENCANA


Sebelum memulakan bisnis kita kena ada rencana yang matang supaya memudahkan langkah yang seterusnya.Selain tu,rencana juga kena sesuai dengan kemampuan dan penuh teliti agar bisnis ini tidak kecundang.Rencana itu juga perlu disusun mengikut senarai kos perbelanjaan perniagaan seperti modal,tapak,produk,promosi dan apa sahaja yang berkaitan dengan strategi menarik pelanggan.

2 ▪️ SENANG SEBAB TAK PERLU SEWA KEDAI


Seperti yang kita sedia maklum produk shaklee ni cuma di jualan dalam talian atau walk in di brance yang berhampiran.Jadi kita tidak perlupun cari tapak untuk sewa cuma perlu gunakan media sosial kita sebaik mungkin seperti in trand sekarang iaitu tiktok,instagram,whatsapp,twitter,facebook atau yang berkaitan dengannya

3▪️ MUDAH DAN DI MANA SAHAJA


Kalau nak berbisnes kenalah ada internet dan hp supaya kita senang nak promo produk kita di media sosial yang berkaitan dengan shaklee.Lepas tukan,kalau saya order barang shaklee upline atau bisnis partner saya yang akan membantu dari segi pengeposan dan delivery.Kerja saya hanya take order dan place order dengan menggunakan hujung jari sahaja.

4▪️PENASIHAT BERILMU


Sudah semestinya sebelum memulakan perniagaan shaklee kita kenalah mencari penasihat yang berilmu supaya kita tidak tertipu oleh bisnes tersebut.Tapi syukur dalam shaklee kita akan di ajar dari A sehinggalah Z berkaitan bisnis online ini dan tidak lupa juga usaha master kita menyediakan kelas-kelas yang berilmu.

4 ▪️MEMILIKI BLOG SENDIRI


Blog adalah tempat untuk strategik planning marketing dan juga tempat mengumpul data pelanggan.Ia memang ramai yang tidak sanggup buat blog disebabkan oleh minda yang kurang bagi kerjasama tetapi percayalah orang ramai lebih banyak menggunakan google untuk mencari maklumat.Jadi platform blog ini boleh dijadikan pusat tarikan jualan kita.

5▪️ BELAJAR ILMU COPYWRITTING


Sudah tentu dalam perniagaan kita kenalah pandai menulis perkataan yang manis supaya pelangganpun senang untuk baca apa yang cuba kita sampaikan dan dalam copywritting kita tidak boleh ada ansur penipuan.

6▪️MODAL YANG RENDAH


Untuk join bisnis shaklee kita hanya bayar yuran keahlian serendah RM 35 sahaja atau membuat pembelian sebanyak 100 UV(lebih kurang RM 350)belian produk shaklee dan anda terus dapat secara percuma keahlian shaklee.Lepas dah join ahli kita akan dapat 20% diskaun harga ahli dan kitapun bolehlah membuat belian apa-apa sahaja produk shaklee✨.Mudahkan?

Inilah sebabnya kenapa kita perlu siasat dulu sebelum join supaya badan kita tidak binasa di kemudian hari.


Penambahan sedikit yah bisnes shaklee ni adalah bisnis yang kukuh sehingga ke hari ini.Company shaklee ditubuhkan pada tahun 1958,dan masuk malaysia pada tahun 1988.Sudah lebih 65 tahun company shaklee wujud dan berkembang pesat.Paling bestnya company ni tidak pernah gagal membayar bonus kepada ahli shaklee yang layak di seluruh dunia.

Jadi adakah anda dapat tips bisnis online pada kali ini?

Bah jangan tunggu lagi jika anda berminat untuk join bisnis atau belian produk shaklee bolehlah hubungi saya atau whatsapp saya di talian

Whatsapp : +601116007803
Instagram : n.tijah
Facebook : Nuratijah Tijah 

Sekian itu sahaja dari saya terima kasih,

Love tijah🫶🏽

#shakleelabuan 
#shakleemalaysia
#codshakeelabuan
#pengedarsahshakleelabuan
#agentsahshakleelabuan

Comments

Popular Posts