VITAMIN(SUPPLEMENT) WANITA

Zaman sekarang adalah zaman di mana kita semua kena mempunyai tenaga yang secukupnya lebih-lebih lagi golongan wanita.Mana tidaknya kita adalah tulang belakang kedua dalam ahli keluarga selain suami.

Kesihatan ahli keluarga adalah tanggungjawab kita tetapi dalam bergitu jangan lupa untuk jaga kesihatan kita sendiri kalau tidak habislah kalutlah rumahtangga🤣.

Mari saya share sedikit vitamin untuk wanita(superwomen).

1)VITALIZE

Vitalize adalah supplement multivitamin dan multimineral harian yang wajib di amalkan oleh wanita.Ia juga membantu menyediakan nutrien penting untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan badan.Selain itu vita-lize juga membantu mengurangkan penyakit kronik dan meningkatkan prestasi sukan.

Siapa yang boleh mengamalkan VITALIZE❓

Orang dewasa semua peringkat umur,ahli sukan dan mereka yang tidak mengamalkan gaya hidup sihat.Gaya hidup sihat adalah piramid makanan ada sesetengah orang tidak mengambil sayur-sayuran dan protein jadi mereka wajib ambil vitalize ni kerana ianya mempuanyai 25 nutrien yang memboleh penghasilan tenaga yang berpanjangan.

Apa manfaat VITALIZE?

-Meningkatkan imun

-Membekalkan tenaga

-Membantu peningkatan sel darah merah

-Memelihara sistem saraf dengan fungsi otot

-Membekalkan nutrisi lengkap untuk kesihatan optimum

-Meningkatkan daya ingatan dan fokus

-Menyokong pembentukan tulang dan gigi

-Memberikan kulit dan rambut yang sihat

-Membantu menpercepatkan penyembuhan luka

-Membantu mengurangkan risiko jangkitan kuman dan virus

TESTIMONI VITALIZE

2)OMEGA GUARD

Omega guard adalah minyak ikan yang kaya dengan asid minyak omega-3 tulen,yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam minyak ikan kecil di habitat lautan dalam air sejuk.Lepas tu omega juga berpotensi tinggi bagi menyokong kesihatan mata dan sistem saraf.1 sajian hidangan Omega guard membekalkan 1000mg asid lemak 3 termasuk DHA dan EPA.

TAHUKAH ANDA?

Omega guard membantu dalam sistem penyulingan molekul berganda yang boleh menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa,plumbum,kadmium,arsenti dioksin,PBC dan lain-lain bahan cemar.Selain tu ia membantu mengurangkan bau dan rasa kesan hanyir.

Apa manfaat OMEGAGUARD?

-Menggalakkan kadar kolestrol yang sihat

-Menstabilkan tekanan darah

-Membantu menurunkan berat badan berlebihan

-Membantu otak untuk fokus

-Menyokong kesihatan mata

-Menyokong perkembangan otak bayi dalam kandungan

-Menyokong kesihatan jantung

-Menguatkan tulang dan sendi

-Menyokong kesihatan saluran pernafasan

-Memberikan kulit yang sihat dan melambatkan penuaan

TESTIMONI OMEGA GUARD

3)OSTENUTRIX

Ostenutrix dalam shaklee adalah supplement tambahan kalsium(campuran mineral semulajadi)yang harus di amalkan untuk setiap wanita kerana ianya membantu bagi menguatkan tulang yang sihat.Keistimewaan ostenutrix diformulsikan dengan 7 campuran nutrien penting termasuk kalsium,zink,vitamin D3,magnesium,kuprum,mangan dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang.

Siapa yang boleh mengamalkan OSTENUTRIX❓

Orang yang selalu sakit sendi dan tulang,insomnia,ibu mengandung dan menyusu,PMS/senggugut,sembelit,wanita yang berumur 25 tahun ke atas,orang tua dan remaja.Selain itu ia juga boleh diamalkan oleh mereka yang merokok,mengambil alkohol yang tinggi atau kerap minum minuman ringan(tabiat gaya hidup yang boleh menghadkan atau menganggu penyerapan kalsium).


Apa manfaat OSTENUTRIX?

-Menenangkan otot

-Membantu mengimbangi stress

-Membantu mengurangkan asid perut yang berlebihan

-Membantu kesihatan sendi

-Membantu masalah lenguh dan sakit badan

-Menguatkan tulang dan sakit gigi

-Mengurangkan risiko osteoporosis

-Mengatasi masalah kekejangan otot

-Membantu tidur yang lebih lena

-Meringankan simptom PMS

TESTIMONI OSTENUTRIX

4)GLA

Gla merupakan hasil kombinasi dari minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik(GLA),asid linolenik(LA),minyak bunga matahari dan vitamin E.GLA baik untuk mereka yang mempunyai masalah kitaran haid,monupause,simptom PMS,sakit kepala,senggugut,jerawat dan hormon tak stabil.Selain itu ia bagus untuk skin repair,skin texture dan skin glowing.

TAHUKAH ANDA?

Shaklee memilih bunga borage dan bukannya bunga evening primrose sebagai sumber GLA,ini kerana kandungan GLA dalam bunga borage adalah 2 kali ganda jika dibandingkan dengan bunga evening primrose.Kandungan GLA dalam bunga borage 3 kali ganda mudah diserap oleh badan berbanding dengan bunga evening primrose oil.Hasilnya sudah tentu 3 kali ganda lebih berkesan kerana setiap kapsul GLA mengandungi 300mg GLA yang menjadi sumber terbaik omega 6.

Apa manfaat GLA?

-Kulit lebih sihat dan berseri-seri

-Menguatkan kuku dan rambut

-Bantu kawal dan mengatur kitaran haid

-Meningkatkan kesuburan wanita

-Melegakan PMS

-Membantu dalam menagani monupause

-Tingkatkan fungsi sistem saraf

-Mengawal gula dalam badan

-Mengawal tahap kolestrol

-Kurangkan blood clot yang menyebabkan serangan jantung

TESTIMONI GLA


Aips sebelum terlupa GLA SHAKLEE sekarang tengah on promo tau untuk merdeka sale.Ada potongan harga yang kaw-kaw 60%,50% dan 40%...Mesti ramai yang hairankan macam mana tu???Okay macam ni👇🏾

GLA harga sebotol sebelum promo adalah RM92.50,manakala sale merdeka 3 botol RM 111 potongan 60%,2 botol RM 92 potongan 50% dan 1 botol RM 55 potongan 40%...

Jimat ke tak🤭???

Jadi kita sebagai wanita kenalah jaga kesihatan badan dan diri kita tau...Jangan tutup mindset kita,macam cakap pada diri "aku tidak maulah cantikkan diri aku sebab aku ni bukannya keluar rumahpun selalunya di rumah ja kemas-kemas rumah".

Wahai wanita-wanita sekalian sebenarnya kita ni cantik tau dari segi mental dan fizikal.Tapi jangan lupa kita ni bukan robot tau,kita kena jaga rehat dan mengamalkan 4 supplement yang saya kongsikan ni...

Jangan kata tidak dengan supplement kerana kita tak tahu sejauh mana kuat imunasi dalam badan kita.Pastikan kita mengambil boost tambahan!!!

Jom sayangi diri kita,sayangi ahli keluarga dan paling penting sayangi kesihatan kita!!!


Sekian itu sahaja dari saya


Love tijah🫶🏽


Apa-apa pertanyaan berkaitan supplement shaklee bolehlah hubungi laman sosial saya👇🏾

Call : +601116007803

Whatsapp : www.wasap.my/+601116007803

Instagram : n.tijah

Facebook : Nuratijah Tijah


#shakleelabuan

#supplementwanita

#codshakleelabuan

#agentsahshakleelabuan

#blogginglevelup


Comments

Popular Posts